Alternativní text k logu
Přejít na: Obsah | Konec stránky

Problémy s ranní dopravou

24.10.2016 23:34

S podzimními změnami v systému parkování, zprovozněním tunelu Blanka a vybudováním nového kruhového objezdu u Klecan došlo ke zhoršení již tak špatné dopravní situace v ranní špičce. Toto zhoršení bylo navíc ještě umocněno opravou Štěrboholské magistrály, jež se se svými dopady projevila až na dálnici D8, a uzavřením Vysočanské estakády. O tomto neutěšeném stavu víme a snažíme se ho nějakým způsobem, když už ne vyřešit, tak alespoň zmírnit jeho dopady.

Proto minulé pondělí proběhla schůzka, které se zúčastnili kromě mne zástupce ČSAD Střední Čechy a.s., zástupce ROPID a starostka Veliké Vsi. Na schůzce se řešila současná špatná situace v autobusové dopravě během ranní špičky.

Momentálně tři autobusy jedoucí za sebou z Odolené Vody uvíznou v ranní zácpě a do Kobylis dojedou téměř současně se značným zpožděním. Díky tomu ani nestihnou načas odjet a tím se kumuluje další zpoždění. Sešili jsme se a řešili, co by obnášelo přidat další spoj. Bohužel nejde přidat jen spoj, který by jezdil v ranní a odpolední špičce. Muselo by se najít i jiné využití. Autobus a řidič musí jezdit celý den. Navíc dle ROPIDu situaci nevyřeší přidání jen jednoho autobusu, ale byly by potřeba přidat alespoň tři.

Diskutovali jsme i zavedení rychlíkového spoje, který by přes Úžice najel na dálnici a jel po ní až do Prahy. Takovýto spoj by mohl jet jen jednou denně a museli bychom ho plně hradit z rozpočtu města (v ostatních případech se na spoj skládají všechny obce, ve kterých spoj jezdí). A navíc pomůže to, když velmi často dálnice D8 stojí už od Klíčan?

Byla zvažována i možnost, že by autobusy nestavěly v Chabrech. To by nakonec ale moc nepomohlo a navíc bychom museli spolu s ostatními hradit příspěvek, který teď platí Chabry.

Oba zástupci přítomní na jednání o problémech vědí. Není to jen problém náš, ale je to problém celého Středočeského kraje. ROPID již dostal petici od občanů (bylo na ní 673 podpisů). Tato petice byla předána i na magistrát. Nyní běží petice elektronická.

Kromě jiného jsme řešili i nízkopodlažní autobusy? Někteří občané si stěžují, že do nízkopodlažních autobusů se vejde méně lidí a nechtějí je. Maminky s kočárky si naopak stěžují, že jezdí málo a chtějí jich naopak více. Tento drobný rozpor vyvolal úsměv na tváři ředitele ČSAD Střední Čechy. Jak to tedy je? Nízkopodlažní autobusy ve vozovém parku přibývají, a tudíž je můžete potkávat častěji. Je pravda, že se do nich vejde místo 49 sedících pasažérů jen 43. Ale za to uvezou mnohem více stojících pasažérů a to 90.

Jednání budou pokračovat za přítomnosti náměstka ředitele pro příměstskou dopravu a technický rozvoj, ředitele ČSAD Střední Čechy, vedoucího Odboru dopravy Středočeského Krajského úřadu a minimálně tří dalších starostů z okolí.

Kromě jednání o autobusové dopravě také postupně objíždím starosty a starostky z okolí se žádostí o otevření levého pruhu v Ústecké ulici v Dolních Chabrech. Při té příležitosti jsem navštívila i pana Miroslava Malinu, starostu obce Dolních Chabry. Připustil, že by si část Ústecké ulice po křižovatku se Spořickou dovedl představit s pruhem pro autobusy. Dokonce tuto možnost už diskutoval s náměstkem primátorky pro dopravu. Samotný průjezd Chabry ale chce nechat tak, jak je. Bohužel ale nakonec svůj podpis k žádosti nepřipojil s tím, že se nejdříve bude muset poradit se svými kolegy. Do této chvíle se mi podařilo shromáždit 7 podpisů a předpokládám, že tento týden přidají svůj podpis ještě další tři. Žádost pak předám na Pražský magistrát a vedení Středočeského kraje.

Hana Plecitá,  starostka


Vítejte v Odoleně Vodě